Nieuws

industrie

03 december 2018

Samenwerking Ridder Datasystems & Anders Invest

Anders Invest en Ridder Data Systems slaan de handen ineen op strategisch vlak. Anders Invest investeert in en ondersteunt Nederlandse bedrijven, met name in het MKB. Dit doet het bedrijf met een lange-termijnfocus. Daarnaast is het team van Anders Invest vanwege haar industriële achtergrond in staat om de bedrijven op diverse thema’s verder te helpen. 

 

Binnen de strategische samenwerking zal Ridder Data Systems de maakbedrijven binnen de Anders Invest groep voorzien van ERP-software, ten behoeve van procesoptimalisatie. De samenwerking met Ridder moet onder andere meer inzicht in en controle over bedrijfsprocessen en verkorting van doorlooptijden opleveren voor de bedrijven waarin Anders Invest heeft geïnvesteerd.

 

Rutger de Vos, Partner bij Anders Invest geeft aan dat Anders Invest de meest toonaangevende langetermijninvesteerder wil zijn voor de Nederlandse MKB-maakindustrie.‘Wij zien dat automatisering voor maakbedrijven steeds belangrijker wordt. Een goed ERP-systeem bevindt zich in het hart van de automatisering van productiebedrijven. Om die reden heeft Anders Invest gekozen om samen te gaan werken met de meest toonaangevende ERP-leverancier in ons segment.’

 

Henk-Jan Hop, Commercieel Manager bij Ridder, is blij met de meerwaarde die deze samenwerking oplevert voor de bedrijven binnen Anders Invest: ‘Door deze strategische samenwerking, waardoor kennis gedeeld wordt op ieder niveau en een basis gelegd wordt voor de toekomst, zijn wij in staat de bedrijven die onder Anders Invest vallen meer toegevoegde waarde te bieden. Dit op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau.’

 

Klaar voor de maakindustrie van de toekomst

De samenwerking tussen Anders Invest en Ridder is een mooie ontwikkeling binnen de maakindustrie. Met het oog op de huidige technologische ontwikkelingen is het belangrijk dat maakbedrijven zichzelf klaarstomen voor de maakindustrie van de toekomst. De ERP-software van Ridder Data Software speelt hier een belangrijke rol in, omdat automatisering de basis is van een toekomstbestendig maakbedrijf. Door de overeengekomen samenwerking verstevigt Anders Invest haar concurrentiepositie in de markt en maakt zij haar maakbedrijven klaar voor de toekomst. 

Ander nieuws

Food & Agri

Organic Flavour Company neemt Teamasters over Organic Flavour Company (OFC), producent van biologische thee, kruiden en specerijen, is verheugd om aan te kondigen dat het op 13 september 2023 een 100% belang heeft genomen in Teamasters. Deze strategische overname stelt OFC in staat om zijn productportfolio uit te breiden en synergieën te realiseren op het gebied van inkoop en productie. Teamasters is actief in de productie van premium biologische thee in piramidezakjes en produceert hoofdzakelijk private label. Het belangrijkste motief voor deze strategische overname zijn de synergiën tussen de twee bedrijven. Deze synergiën zijn niet alleen van toepassing op het productaanbod, maar ook op inkoop en productie. Steven Kleinjan, oprichter en voormalig eigenaar van Teamasters, zal een belang in OFC nemen en zal in de functie van commercieel directeur bij OFC zijn bijdrage leveren aan de verdere groei van beide bedrijven. “Door de samenvoeging kan een breder assortiment van kruiden, specerijen en thee in verschillende verpakkingsvormen ontwikkeld en geproduceerd worden, daarmee zijn wij voor private label klanten een nog interessantere partner geworden”, Aldus Steven Kleinjan, oprichter en eigenaar van Teamasters en in de nieuwe situatie commercieel directeur van Organic Flavour Company. Meer informatie:   Steven Kleinjan (commercieel directeur OFC) – + 31 6 22 45 20 26/ steven@teamasters.nl                Peter van de Steeg (algemeen directeur OFC) – +31 6 12 28 64 82/ p.van.de.steeg@ofc.nl Evert Hein Schuiteman (Partner Anders Invest) – +31 6 55 76 65 13/ ehschuiteman@andersinvest.nl  

Lees verder

26 september 2023

vastgoed

Vacature: Assisent Controller Vastgoed Anders Invest VACATURE Anders Invest is een investeringsmaatschappij die investeert in industriële bedrijven, (zorg)vastgoed en food & agri. Wij doen het Anders: zijn gericht op de lange termijn, betrokken en werken op een manier waarbij relaties centraal staan. Onze kernwaarden zijn duurzaamheid, transparantie en wederkerigheid. Sinds de oprichting in 2014 zijn 4 investeringsfondsen opgezet met een totaal volume van bijna 400 miljoen euro. Het kapitaal is verschaft door circa 600 ondernemende investeerders, family offices en het fondsmanagement zelf. Anders Invest kenmerkt zich door een positieve werkcultuur waarin onderling vertrouwen de basis vormt. Het team bestaat uit 28 personen en we verwachten de komende jaren verder te groeien. Wij groeien snel en zoeken daarom voor Anders Invest een flexibele en enthousiaste Assistent Controller Vastgoed (24-32 uur per week | M/V | Maarsbergen) -  Ondersteuning bij de controlling van alle vastgoed entiteiten (circa 30 groeiend naar 40) -  Samenwerking met externe vastgoedbeheerders -  Controle financiële rapportages (m.n. huuropbrengsten, onderhoudskosten, servicekosten, saldibalans, resultatenrekening) -  Ondersteuning bij alle voorkomende financiële werkzaamheden (o.a. fiscale aangiftes, energiekosten analyse, liquiditeitsplanning) -  Jaarafsluiting & accountantscontrole voor alle entiteiten -  Managementrapportages samenstellen -  Projectrapportages m.b.t. vastgoed in ontwikkeling -  HBO/MBO+ werk- en denkniveau -  Kennis van/ervaring met een boekhoudprogramma (wij werken met Exact) Over de functie In deze functie zul je onder meer de volgende activiteiten uitvoeren: Wat vragen wij van jou? Je beschikt over goede administratieve vaardigheden, sterk analytisch vermogen, werkt secuur, bent integer en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Als assistent controller krijg je een grote mate van zelfstandigheid. Verder beschik je over: -  Kennis van/ervaring met Excel (gevorderd, draaitabellen, analyses kunnen maken, managementrapportages) -  Fiscale basiskennis -  Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. -  Goede communicatieve vaardigheden -  Flexibele opstelling en een teamplayer -  Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie -  Bij voorkeur woonachting in omgeving Maarsbergen Wat bieden wij jou? -  Een uitdagende functie in een ondernemende en dynamische werkomgeving binnen een snelgroeiende organisatie -  Je werkt in het Finance team (6 personen) -  Open en informele bedrijfscultuur -  Een arbeidsovereenkomst voor 24 of 32 uur per week -  Marktconform salaris -  Flexibele werktijden Je werkt op het prachtige Landgoed Anderstein in Maarsbergen en combinatie met thuiswerken is mogelijk. Je gaat hierbij onderdeel uitmaken van een energiek en enthousiast team van 28 mensen dat dagelijks werkt aan haar missie om investeerders een goed rendement te bieden op een manier die recht doet aan haar kernwaarden. Heb je interesse en pas je naadloos op de vacature? Solliciteer dan bij ons. Reacties graag inclusief CV en motivatiebrief naar mklingeman@andersinvest.nl of voor meer informatie, neem contact op met Marjan Klingeman – financieel directeur via nulzes-55292825.    

Lees verder

18 september 2023


Al het nieuws